Bland det första jag köpte efter att jag bestämt mig för ett grönare liv, innan jag beställde oljor från Crearome, var en rengöringsolja från Logona. Jag gillade innehållsförteckningen då den bestod av lite olika oljor, e-vitamin och linalol. Innan dess använde jag mig alltid av tvål och vatten, trots att jag hade hört att det skulle vara så himla dåligt. Så i början var jag jättenöjd med produkten, den var krämig och gjorde sitt jobb. Att den alltid lade sig som en fet hinna över ögonen, vilket gjorde att det tog några minuter efter användning att se klart igen, trodde jag var regel när det kom till oljor. Men nu har jag ju börjat göra OCM, och har aldrig fått den där hinnan. Jag vet inte exakt vad det är i Eye Make up Remover Oil som ger den effekten, men då helt vanlig olja inte gör det och tar bort sminket precis lika bra ser jag ingen som helst anledning till att använda den något mer. Svärmor tar bort sitt smink med bomullsrondeller redan indränkta i olja (de kommer så på burk) och får också den där hinnan. Jag fick prova dem en gång när jag var hos henne, och jag föredrar Logonas produkt. Så om du nu absolut inte vill ta lite olivolja, eller dylikt, för att få bort ditt smink antar jag att den här oljan är precis lika bra, kanske till och med bättre, än andra på marknaden.

Innehåll: Glycine Soja (Soybean) Oil, Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Parfum (Essential Oils), Tocopherol, Linalool.

Fördelar
+ Gör sitt jobb - tar bort sminket utan problem.
+ Luktar trevligt.
+ Har BDIH:s märkning.
+ Innehåller E-vitamin.

Nackdelar
- Lägger sig som en hinna över ögonen, vilken svider lite och ger suddig syn i några minuter.
- Man kan lika gärna köpa en billigare, kallpressad olja och använda den istället.
- Innehåller linalol, vilket är ett allergiframkallande doftämne.

Betyg




Fördelarna kanske är fler, men nackdelarna väger tyngre. Jag kommer absolut inte använda eller beställa den här produkten igen.

2 comments:

  1. Anonymous said...

    hej, jag har läst någonstans att man kan få knottror av mandelolja, och man helst inte ska använda det i ansiktet.. vad säger du om det? funkar det bra för dig??  

  2. Anonymous said...

    Jag har knottror på kinderna, de syns inte men känns. De har blivit jämnare sedan jag började med allt detta. Om du får knottror av oljan, vilket ju är möjligt, är det bara att sluta använda den så går de bort (enligt shenet). Använd givetvis bara kallpressad och lyssna till din hy, så ska det nog gå bra.