Misslyckad inpackning?

Jag sköljde precis ur inpackningen av kokosmjölk (det feta) och kakao, vilken jag haft i torrt hår. Efter att ha luktat chokladboll i 5-6 timmar såg jag fram emot fint hår och väldoft i jul, men nu är jag riktigt orolig faktiskt. Det är nämligen så att mitt hår vanligtvis lockar sig direkt efter jag sköljt det med vatten, topparna skruvar sig lätt, och om jag kramar ur vattnet (uppåt som när man har i gel) lockar det sig ännu mer. Men inte nu. Nej istället hängde håret i stela, raka testar som motvilligt gav med sig när jag försökte krama ur vattnet. Det var knappt att jag vågade, av rädsla att bryta av det. Jag hade i lite balsam när jag skulle skölja ur det, mest för att kunna kamma ur tovorna lite. Skulle jag ha haft mer? Nu vet jag ju inte hur det bli imorgon när det torkat, det kanske ser helt fantastiskt ut. Men jag har faktiskt noll förhoppningar just nu, och ja... Det här gör jag inte om, för det känns inte bra alls. Ska nog till lockig.se och fråga om råd. Sedan ska jag sova. Fy bubblan vad jag är trött.

0 comments: